31 Aralık 2008 Çarşamba

C'âetait de Gaulle - Alain Peyrefitte PDT®

General De Gaulle - Cezayir sorununa gelince; bu noktaya gelinmesinin sebebi devletin ortada olmamasıdır. Devlet feodal aşiretlerin etkisi altında kalarak Cezayir’in gelişmesi ve ilerlemesi için gereken gayreti zamanında gösterememiştir.

Alain Peyrefitte - 6 ay önce Constantine planını ilan ederken Cezayir’i modernize edip başkente bağlayarak bir “Fransız Cezayir” yaratmayı amaçladığınız izlenimi edinildi.

General De Gaulle - Evet çünkü bu akrep kutusundan, Cezayir’i bir ucundan diğer ucuna kadar kalkındırmadan çıkmak mümkün değildir. Cezayir bir değişime uğramazsa hiçbir şey kalıcı olmayacaktır. Ben Cezayir’i değiştirmeye çalışıyorum. Eğitim özgürlüğü, hakların eşitliği, Müslümanların kendi temsilcilerini özgürce seçme hakları ve devletin yönetim kademelerinde görev alma hakları, her iki topluma da eşit saygı gösterilmesi gerçekçi bir entegrasyondur.

Alain Peyrefitte - Bu terimi hiç umumi olarak kullanmadınız.

General De Gaulle - Çünkü o terimi bana zorlattılar. Sarı, siyah ve esmer Fransızlar olması iyidir. Fransa’nın tüm ırklara açık olduğunu ve evrensel bir hedefi olduğunu (vocation) gösterir, ama bir şartla : mutlak birer azınlık olarak kalmaları şartı ile. Yoksa Fransa Fransa olmaktan çıkar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sayac Ekle