31 Aralık 2008 Çarşamba

ÖSS Sınavına Hazırlık

Sınavlara Hazırlık ...

Başlığı okuyan yazının ne ile ilgili olduğunu zaten anlar. Fakat yazıyı düzgün okuyan bundan fayda sağlar. Yazıyı yayınlayan biz olduğumuza göre tavsiyemiz okuman ama gene de sen bilirsin...

Bu yazının amacı sınavlara hazırlanmada kullanılacak bazı yöntemleri tanıtmaktır. İlk olarak sınav öncesi tekrarın önemi açıklanacak; tekrar süresinin dağılımı; tekrar yöntemleri
ve son olarak da sınavda rahatlama yöntemleri tanıtılacaktır.

Sınava hazırlık konusunda işlenecek olanlar, bazı kavram ve yöntemler üzerine kurulmuştur. Bu bölümde sunulacak yöntemlerin uygulanabilmesi için aşağıdakilerin kavranmış olması gerekir:

1- Çalışma davranışı üzerinde dış ve iç uyarıcı kontrolü edinmiş olmak,
2- Tutarlı ve düzenli bir şekilde ders notu tutabilmiş olmak,
3- Okuma yöntemini iyi bir şekilde kullanmayı bilmek.

TEKRARIN ÖNEMİ:

Tekrar, kitap sayfasındaki bilgilerin bilinçli ve kalıcı bir şekilde öğrenilmesi ve hafızaya yerleştirilmesidir. Dersten çıkar çıkmaz ya da akşam derste tutulan notların tekrarlanması çok gereklidir. Bu işlem notların tutarlı ve düzenli olduğu zamanlarda geçerlidir. Böylece sınav hazırlığında olan öğrenci bir takım anlaşılmaz notları çözümlemeye çalışarak zaman kaybetmeyi ve zor durumda kalmayı önleyebilir. Sistematik tekrar yapmanın en büyük yararı iyi bilinmeyen konuları belirleyerek üzerinde eğilme imkanı vermesi; iyi bilinen konular üzerinden çabuk geçerek zaman kazandırmasıdır.

TEKRAR SÜRESİNİN DAĞILIMI:

Başarılı bir tekrar yapılabilmesi için, önce aşağıdaki kurallara uyulması gerekir.

Tekrar aralıklı yapılmalıdır.

Araştırma sonuçları göstermiştir ki; aralıklı sürelerle tekrarlanarak edinilen bilgiler , toplu halde bir defa yapılan tekrar sonucu elde edinilen bilgiden daha uzun süre hatırlanmaktadır. Bir anda birçok bilgiyi hafızasına sokmak isteyen öğrenci baskı altına girer ve dikkatini tam olarak çalıştığı konuya veremez.

Esaslı tekrar sınavdan kısa zaman önce başlamalıdır.

Sınavdan bir kaç önce çalışmaya başlanırsa, zevk alınan uğraşlara ve dinlenmeye de vakit ayrılabilir. Eğer kısa aralıklarla bir kaç sınava girilecekse her ders zaman ayrılacak bir program hazırlanmalıdır. Bu programda şu noktalara dikkat edilmelidir.

Öğrenci zevk aldığı uğraşlara ve dinlemeye vakit ayırmalı, ancak bu ayırdığı vakit, belirli bir konu tekrarının bitimine bağımlı olmalıdır.

Öğrenci tekrar yapma ve dinlenme sürelerini öyle hesaplamalıdır ki çalışmasının tamamı sınavdan bir gün önce bitmelidir.

Tekrarlar, ders çalışılan yerde yapılmalıdır.

Tekrarlar , çevresel etkenlerin kontrol altına alındığı ortamda yapılmalıdır. Böylece öğrencinin dikkatini toplaması kolaylaştığı gibi, sınavda da çevredeki bazı ipuçları hatırlamayı kolaylaştırır.

Tekrarlar sesli olarak yapılmalıdır.

Sessiz okumada göz satırlar üzerinde kayarken dikkatin dağılması tehlikesi vardır. Sadece temel kavram yada kelimelere göz atıp yüksek sesle bir şeyi anlatmak etkin bir kendini sınama yöntemi olmaktadır.

TEKRAR YÖNTEMLERİ

Konu ile ilgili olarak soru hazırlayıp hemen altına da cevaplarını yazmak

Bu yöntemde şu adımları izlemek gerekir.

Kitaptaki yada defterdeki bölümlerin üzerinden sayfa sayfa geçilir. Başlıkları yüksek sesle okunup bölümün içeriğinden hatırlanan sorular, yüksek sesle cevaplandırılır. Bu işlem çabuk yapılmalıdır.

Bir bölüm bitirilince o konuda yazılan sorular okunup, yüksek sesle cevaplandırılır.

Hatırlanamayan cevaplar, kitaptan yada notlardan soru ile birlikte okunup yüksek sesle beş altı kez tekrarlanır. Böylece soru ile cevap arasındaki çağrışım zinciri güçlendirilmiş olur.

Hatırlamakta güçlük çekilen sorular işaretlenir ve tekrarlama bitince son bir kez daha gözden geçirilir.

İlk hazırlanan soruların değişik türleri tahmin edilir ve sınavda gelebilecek değişik nitelikteki sorulara hazırlanılmış olur.

Öğrenci tekrarı bitirmeden önce geri dönüp, kendini daha önce cevaplandıramadığı bütün sorular üzerinde sınamalıdır. Burada kural şudur: Eğer sorular ezberden cevaplandırılamıyorsa, daha fazla tekrarlamaya gereksinim vardır.

Tekrarlamalar aralıklı sürelerle yapılırken, bilinen noktalar çabucak geçilip, zorluk çekilen noktalara daha fazla eğilinmelidir.

SORU ÇIKARMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

1-Tanımlar
2-Benzerlikler
3-Ayrılıklar
4-İsimler
5-Örnekler

NOT: 25-30 sayfalık kitap yada defter sayfasından en az 2 çizgisiz dosyayı dolduracak şekilde olmalıdır. 25 sorudan az soru çıkarılmamalıdır.

Çıkarılan soru taslağı bizim rehberimiz olmalıdır. Devamlı yüksek sesle tekrarlanmalı ve kendi kendimize anlatmalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sayac Ekle